Volt lanserar Sibyllas nya korvar – på Spotify

Dödsmetall, trap och soul med en touch av korv. Volt går en annorlunda väg för att introducera Sibyllas tre nya korvar genom streamingtjänsten Spotify.

Det handlar om tre singlar i tre olika genrer som ska illustrera Sibyllas nya Extra allt-korvar. Singlarna, som släpptes i helgen på Spotify, blir navet i en kampanj som förutom affischer och brickunderlägg på restaurangerna består av musikvideos på Facebook och Instagram, samt spotar i radio och på Spotify.

– För att förmedla att det inte handlar om vanlig ”senap och ketchup-korv”, utan om tre korvar med topping utöver det vanliga, behövde vi göra något extra, kommenterar Karl Andersson, AD på Volt och fortsätter:

– Och i vissa musikgenrer tar de i lite mer än i andra, så det kändes perfekt att illustrera både korvarnas storhet, och olikheter sinsemellan, med musik.

Kampanjen som följer styrs efter mottagarens musikpreferenser. Vilken video du ser och vilken spot du hör beror helt på din egen musiksmak.

– Är du ett stor fan av t ex Mariah och Whitney så är sannolikheten ganska liten att du också älskar dödsmetall, säger Petter Nylind, copywriter på byrån i ett pressmeddelande.

– Därför går till exempel metalspotarna i mer rockinriktade radiokanaler, och på Spotify, Facebook och Insta mot dig som lyssnar mycket på just metal och genrer som ligger nära. Men är du allätare så kommer du antagligen höra och se alla korvarna, fortsätter han.

De tre låtarna är framtagna ihop med Flickorna Larsson och för respektive genre professionella musiker och sångare.

– Det är korvar med välkomponerad topping, så då måste musiken givetvis också vara det. Mest jobb har vi nog lagt ner på metallåten, då vi vet att det är en extra kräsen grupp. Men vi har använt oss av sjukt erfarna dödsmetalmusiker för att få till det bra, och det tycker jag att vi har lyckats med, kommenterar Petter Nylind.

Kampanjen på går fram till vecka 46 i köpta medier, fram till vecka 48 på restaurangerna, och singlarna på Spotify ligger kvar minst ett år.

 

Arbetsgrupp Sibylla:

Lena Lundvall – Marknadschef

Pernilla Rossander – Projektledare Marknad

 

Arbetsgrupp Volt:

Karl Andersson – AD

Petter Nylind – Copywriter

Simón Ubeira – Motion Designer

Susanna Svedjeholm – Produktionsledare

Magnus Tengzelius – Projektledare

Daniel Eriksson – Original

Anton Lipovskoy – Webb

Publicerad 2016-11-07 10.51Uppdaterad 2016-11-07 10.52

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: