Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volontaire vinnare i PR

Publicerad: 17 April 2012, 16:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:25

Reklamarnas favoritkampanj ”Curators of Sweden” vinner guldet i PR.


Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

I kampanjen ”Curators of Sweden” för Svenska Institutet och Visit Sweden lät Volontaire olika svenskar twittra från Sveriges officiella Twitterkonto under en veckas tid.

Motiveringen till vinsten lyder:

”Att med minimal insats nå långt utanför landets gränser är bra. Att med stort mod släppa kontrollen är ännu bättre. Men bäst är ändå att vi inspirerar människor, organisationer och länder i hela världen att göra detsamma. För Sverige, i tiden.”

Silvret i kategorin går till Sturm & Drang och kampanjen ”En vanlig dag” för Majblommans riksförbund.

Arbetsgrupp "Curators of Sweden"

Creative Director Volontaire Uppdragsgivare Frida Roberts/Svenska institutet, Maria Ziv/VisitSweden Reklambyrå Volontaire

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget 2012

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.