måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Volkswagens klättrande bil

Publicerad: 21 februari 2012, 13:52
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:26

Volkswagen lanserar sin nya bil Up genom att sätta upp den på en vägg i central Stockholm.


RL

Rebecka Lindberg


– Vi vill göra ett avtryck på stan, att folk ska haja till, säger Niclas Runberg, marknadschef på Volkswagen.

Volkswagen ger sig in i ett nytt segment på bilmarknaden med sin microbil Up och satsar på en bred lansering.

– Vi vill leka med bilens namn och kom på att vi sätter upp den på väggen, säger Niclas Runberg.

Bilen på väggen är bara en del av lansering. Utomhus har bilen sällskap av storplanscher.

– Det är väldigt viktig lansering för oss. Vi kör även i tv och vi har gjort några takeovers på nätet, säger Niclas Runberg.

Volkswagens mediebyrå är Mediacom.

Namnet Up kommer från mittenbokstäverna i deras förra microbil Lupo som fanns för många år sedan. Den vita bilen sitter mot en blå bakgrund på väggen mittemot Åhlénshuset i centrala Stockholm. Bilen sattes upp i förrgår och kommer att hänga där några veckor framöver.

Up är en microbil, med sina 3,5 meter och 2,42 meter, som ska passa storstadstrafiken. Målet var att göra bilen enkel och billig så att den skulle slå sig in i utvecklingsländer som Indien och Kina, men samtidigt också vara attraktiv för storstadsmänniskor i Europa.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev