Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volkswagens "guldbaggar" ska hajpa filmpriset

Lagom till Guldbaggegalan har sponsorn Volkswagen tagit fram tio guldfärgade exemplar av den klassiska "Beetle"-modellen.


Publicerad 2012-01-02 14:52
Uppdaterad 2015-12-06 14:37

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Sedan två år tillbaka är Wolkswagen partner till Guldbaggegalan.

För att fira årets upplaga av galan, som i år går av stapeln den 23 januari, har biltillverkaren tagit fram tio guldfärgade exemplar av den nya generationens Beetle.

Bilarna, som börjar rulla på Stockholms gator den 3 januari, ska också köra skytteltrafik under själva galan.

– Vi kunde bara inte missa att göra den här uppenbara kopplingen eftersom både galan och vår lansering av Beetle sammanfaller så tydligt, säger Tobias Rückert, chef för Volkswagen Stockholm i ett pressmeddelande.

Målet är enligt Wolkswagen att knyta ihop den klassiska bilmodellen och filmgalan, som båda har "skalbaggekoppling".

Bakom kampanjen står Petré Event & PR.

Dante Thomsen

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.