Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volkswagen spelar på känslor i nya kampanjen

Här är Europakampanjen som ska rädda Volkswagens varumärke.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 05 Februari 2016, 09:19
Uppdaterad: 05 Februari 2016, 10:04

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Volkswagen, som har fortsatt att marknadsföra sig som vanligt sedan utsläppsskandalen i höstas, lanserar nu en bred varumärkeskampanj på den europeiska marknaden.

Syftet är att återfå förtroendet från kunderna, enligt Campaign.

Kampanjen ”Then. Now. Always”, som har tagits fram av DDB Berlin, har redan haft premiär i Storbritannien och ska nu rulla ut i flera andra europeiska länder. I reklamfilmen får tittaren se en pojkes väg till man – hela tiden i en ny Volkswagenbil. Payoffen är "It’s a lifelong companion".

Det var i september som biljätten drabbades av sin största skandal någonsin och i oktober skickade de ut en blixtannons där företaget berättade att de då stod inför sin största arbetsuppgift på 60 år – att reparera förtroendet hos kunderna.

Trots krisen lämnar Volkswagen ett rekordår bakom sig, sett till antalet bilar som nyregistrerats.

Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.