Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Volkswagen spelar på känslor i nya kampanjen

Publicerad: 5 Februari 2016, 09:19
Uppdaterad: 5 Februari 2016, 10:04

Här är Europakampanjen som ska rädda Volkswagens varumärke.


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Volkswagen, som har fortsatt att marknadsföra sig som vanligt sedan utsläppsskandalen i höstas, lanserar nu en bred varumärkeskampanj på den europeiska marknaden.

Syftet är att återfå förtroendet från kunderna, enligt Campaign.

Kampanjen ”Then. Now. Always”, som har tagits fram av DDB Berlin, har redan haft premiär i Storbritannien och ska nu rulla ut i flera andra europeiska länder. I reklamfilmen får tittaren se en pojkes väg till man – hela tiden i en ny Volkswagenbil. Payoffen är "It’s a lifelong companion".

Det var i september som biljätten drabbades av sin största skandal någonsin och i oktober skickade de ut en blixtannons där företaget berättade att de då stod inför sin största arbetsuppgift på 60 år – att reparera förtroendet hos kunderna.

Trots krisen lämnar Volkswagen ett rekordår bakom sig, sett till antalet bilar som nyregistrerats.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Volkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev