Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volkswagen skapar virtuellt showroom med Snapchat

Publicerad: 28 September 2020, 13:58

Volkswagen lanserar ny bilmodell med hjälp av Snapchat.

”Vi har aktivt valt att gå utanför vår comfort-zone en aning vad gäller våra val av traditionella medieval- och miljöer”, säger Elias Svedberg, digital projektledare på PHD.


Ämnen i artikeln:

SnapchatPHDVolkswagen

Med hjälp av Snapchat och PHD har Volkswagen skapat ett virtuellt showroom för Volkswagens nya bilmodell. Den digitala kampanjen är ett sätt för Volkswagen att lansera bilmodellen ID.3 och samtidigt respektera restriktionerna om socialt avstånd. 

Det är första gången någonsin som en sådan Snapchatlins tas fram för den nordiska marknaden. Via linsen kan tittaren utforska bilden 360 grader från både in- och utsidan och tända lamporna i båda lägena. 

– Vi på Volkswagen är alltid öppna för att testa och utvärdera nya format och medier. Sen är det såklart spännande att göra något nytt som ingen annan gjort, och att sen se så positiva resultat på bara några dagar är riktigt kul, säger Petter Mååg, digital media manager på Volkswagen, i ett pressmeddelande. 

Elias Svedberg, digital projektledare på PHD:

– Vi har aktivt valt att gå utanför vår comfort-zone en aning vad gäller våra val av traditionella medieval- och miljöer. Vi vill verkligen visa upp den här bilen för alla, oavsett vilken plattform konsumenterna befinner sig på. Det här är en bil både för miljoner och miljonärer.” Säger .

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

SnapchatPHDVolkswagen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.