Volkswagen rullar ut byteskampanj

I samband med lanseringen av nya modellen Golf Sportscombi sjösätter Volkswagen en digital byteskampanj.

I helgen lanserade Volkswagen nya modellen Sports Combi. I sin kampanj tar biljätten fasta på det utökade bagageutrymmet på 605 liter.

Den digitala tjänsten ”Golf Sportscombi Swapmeet” låter människor byta prylar med varandra över nätet.

– Golf Sportscombi är den perfekta bilen när du är på väg mot nya utmaningar. Med vår digitala bytesmarknad "Sportscombi Swapmeet" hjälper vi människor att hitta nya sportutmaningar genom att byta bort prylarna som bara ligger oanvända i förrådet, istället för att slänga och köpa nytt. säger Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen i ett pressmeddelande.

”Golf Sportscombi Swapmeet” är framtagens av reklambyrån DDB och är en förlängning av den bredare kampanjen för bilmodellen.

Arbetsgrupp

DDB

Business Director: Jenny Kaiser

Projektledare: Peter Grönlund

Art Director: Patrick Pagréus

Copy writer: Jens Thelfer

Produktionsledare: Marina Carlsson

Digital producer: Katarina Mohlin

Digital design: Dennis Phang

Digital design: Martin Runfors

Fabbe Anderson: Digital Director

Senior Web developer: Alex Ekman

Web developer: August Björnberg

Mediebyrå: MediaCom

Helen Preutz

Publicerad 2013-09-20 06.47Uppdaterad 2015-12-06 13.34

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: