Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Volkswagen på väg genom isen

Publicerad: 24 Februari 2011, 12:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

DDB Stockholm och produktionsbolaget It's Showtime har ställt ett reklamerbjudande från Volkswagen på en frusen sjö i Mellansverige. Erbjudandet gäller så länge isen håller.


I kampanjen ingår även en tävling. Den som lyckas gissa när reklamskylten åker genom isen kan vinner vip-biljetter till STCC.

Erbjudantet gäller en vinterutrustad bil från Volkswagen.

– Bilen är anpassad för svensk vinter. Vi valde att på riktigt även anpassa erbjudandet efter vintern, så länge det är relevant helt enkelt. Samtidigt är det lite oberäkneligt. Det kändes som ett bra sätt att kommunicera ett klassiskt passa på-budskap, säger Martin Lundgren, copywriter på DDB. Volkswagens vinterkampanj i tv och print kommer nu kompletteras med erbjudandet. Förhoppningen är även att tävlingen ska viralt på via Facebook och Twitter.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.