Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Volkswagen följer upp prisad kampanj

Så följer Volkswagen och DDB Stockholm upp succén med vinterns gissningstävling.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 19 December 2011, 12:41
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:38

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

I februari placerade Volkswagen en stor reklamskylt på en frusen sjö och startade en gissningstävling om när skylten skulle gå genom isen.

Kampanjen, som gjordes tillsammans med DDB Stockholm som en del av Volkswagens Skiteam-sponsring, vann härom veckan ett Grand Prix i reklamtävlingen Eurobest.

Nu kommer uppföljningen.

Den här gången uppmanas kunderna att gissa när björnen Freja i Orsa Grönklitt går ur sitt vinteride. Hennes vistelse i idet följs av en webbkamera.

– Grundidén är samma som förut, men det kommer bli mer spännande att följa björnen än att följa en skylt. Hon sover nämligen inte hela tiden och kommer dessutom få ungar under tiden i idet, säger Katarina Lakowitz, ansvarig för digitala medier på Volkswagen.

Så länge Freja stannar i idet gäller även Volkswagens erbjudande på utvalda vinteranpassade bilar.

– Syftet med kampanjen är att få upp intresset för våra fyrhjulsdrivna bilar. I vintras var efterfrågan större än vi kunde möta, men nu är vi i balans igen, säger Katarina Lakowitz.

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmVolkswagen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.