Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Visita vill locka ungdomar till branschen

Publicerad: 18 januari 2013, 13:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:58

Besöksnäringens bransch- och arbetsgivarorganisation Visita vill locka fler ungdomar till besöksnäringen och startar därför en rikstäckande kampanj.


Kampanjen riktas främst till ungdomar som står inför sitt gymnasieval och inleds i dag med ett event på Stureplan i Stockholm, Harry Hjörnes plats i Göteborg och Emporia i Malmö där ungdomar får testa en jobbgenerator.

Kampanjen, som är framtagen tillsammans med Great Minds, kommer främst att drivas via sociala medier med Facebook som nav. På Facebooksidan ligger information om branschen, tävlingar samt en film om 15-årige Oscar som besöker sin studie- och yrkesvägledare.

– I första ledet gäller det att nå ut till 15-åringarna. Det rör sig om en långsiktig kampanj som handlar om attitydförändringar. Visita har inte jobbat med den här typen av kampanjer förut så det är kul att de satsar, säger Johan Brehmer, vd på Great Minds, till dagensmedia.se.

I kampanjen ingår även digital annonsering och utomhusannonsering som även riktar sig till föräldrar.

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/7NzwTuPneDw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.