Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Visit Sweden tar Umeå till Europa

Publicerad: 12 September 2013, 06:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:35

Visit Swedens kampanj Caught by Umeå syftar till höja intresset för kulturhuvudstadsåret.


Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

Umeå är Europas kulturhuvudstad 2014. För att de som inte har möjlighet att åka dit ska få smaka på Umeå och Sverige genomför Visit Sweden en ambulerande kampanj i sju europeiska städer.

Första stoppet på turnén var Köpenhamn där kampanjen inleddes med bland annat en norrskensshow utanför Sverigehuset och fika för allmänheten. Samisk musik, isskulpturer och granité på björkblad är andra inslag i kampanjen.

– Norra Sverige är exotiskt i många utländska resenärers ögon, och är en av de regioner som potentiella Sverigebesökare är mest nyfikna på, säger Thomas Brühl, vd på Visitsweden.

Han fortsätter:

– Det handlar om att bygga varumärket Sverige och ta kulturhuvudstadsåret ut i Europa.

Kampanjen genomförs i samarbete med eventbyrån Baluba. Internationell samarbetspartner är pr-byrån Hill & Knowlton.

Partners är Måltidsvision och Icehotel.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.