Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Visit Sweden söker ny byrå – på Twitter

Publicerad: 20 Augusti 2012, 09:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:13

Visit Sweden, som planerar ett nytt digitalt projekt, skickade ut en byråefterlysning på Twitter – och blev nerringda.


Ämnen i artikeln:

VolontaireVisit Sweden

Det här meddelandet skickade Visit Swedens marknadsdirektör, Maria Ziv, ut på Twitter tidigare i dag:

"Vilken byrå har Sveriges främsta digitala kommunikatörer? VisitSweden söker byrå till nytt koncept."

– Det började surra rätt kraftigt där ute på en gång och telefonen har gått varm. Jag har suttit i möte så jag har inte hunnit kolla igenom allt, men det ser ut som att vi har fått en hel del bra rekommendationer, vilket är roligt.

Visit Sweden jobbar tillsammans med byrån Volontaire för den uppmärksammade kampanjen Curators of Sweden. Samarbetet med Volontaire kommer dock inte att påverkas av att en ny byrå kommer in i mixen.

– Nej, absolut inte. Vi har en långsiktig relation med Volontaire men det vi ska göra nu är något helt annat, säger Maria Ziv.

Varför fick inte Volontaire uppdraget att sköta också det här nya projektet?

– Det kan de absolut komma att få, de är inte borträknade. Vi är precis i uppstartsfasen av det här projektet och håller på att sätta ihop en brief och en shortlist på tänkbara byråer. Vi vill se över vilka alternativ som finns. Redan i dag jobbar vi ju med fler byråer än bara Volontaire. Vi söker spetskompetensen där den finns beroende på projekt.

Vad kan du berätta om det här nya projektet?

– Inte mycket alls just nu. Vi är som sagt bara i uppstartsfasen. Men det är som sagt digitalt. Vi har inte samma resurser som många andra länders turistbyråer att lägga enorma budgetar för tv-annonsering.

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

VolontaireVisit Sweden

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev