Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Visit Sweden drar ner på marknadsföringen

Publicerad: 9 Oktober 2012, 05:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Visit Sweden, som bland annat står bakom den uppmärksammade kampanjen ”Curators of Sweden”, tvingas dra ner på marknadsföringen nästa år. Det skriver Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

Regeringen har dragit ner på anslagen till Visit Sweden för 2013 och 2014. Det betyder att de fem destinationer som regeringen vill att bolaget ska exploatera – bland annat Stockholms Skärgård, Åre och Bohusläns skärgård – inte kan marknadsföras som det var tänkt.

Dessutom tvingas Visit Sweden att skrota marknadsföringen av Sverige som mötesland.

Neddragningarna på verkar dock inte samarbetet med reklambyrån Volontaire, som ligger bakom ”Curators of Sweden”.

– Allt som har med nation branding kvarstår och där kommer vi att vässa oss ännu mer, säger Thomas Brühl, vd på Visit Sweden till dagensmedia.se.

Som dagensmedia.se tidigare har berättat söker Visit Sweden en digital byrå att samarbeta med. Även det arbetet fortgår, men ännu är valet inte klart.

– Vi fortsätter att satsa på konsumentmarnadsföring.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Visit Sweden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.