måndag20 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Virgin Airlines nya kampanj – en sex timmar lång reklamfilm

Publicerad: 17 oktober 2014, 08:43
Uppdaterad: 6 december 2015, 12:25

Virgin Airlines nya kampanj är en flygresa i realtid.


SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

"Have you been flying BLAH Airlines?" är Virgins nya satsning.

I en reklamfilm som är fem timmar och 46 minuter visar flygbolaget upp hur en flight mellan Newark Liberty International Airport på östkusten och San Fransisco är, med den fiktiva konkurrenten Blah Airlines.

Filmen, där passagerarna är dockor, är långsam. Några av händelserna: efter knappt två timmar skriver huvudpersonen ett mejl, efter tre timmar och 25 minuter dör datorns batteri, och efter fyra timmar och 25 minuter läser han ombordmagasiner "Air Junk".

Byrån bakom kampanjen är Eleven. Bryan Houelette, creative director, säger till Digiday att briefen från kunden var att visa de som inte flygit med Virgin att det finns roligare sätt att flyga.

Reklamfilmen, som går i beige, kommer att gå som pre-roll på Youtube, dock möjlig att skippa för den som har bråttom.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev