Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Vinterbilder ska lyfta Gillette Venus

Publicerad: 28 januari 2013, 14:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 13:57

Snö och kyla ger frusna tår – men även lena ben. I Saatchi & Saatchis nya kampanj för Gillette Venus belönas den som taggar sina vinterbilder på Facebook med rabatt på rakhyvlar.


Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

–Vi försöker lära oss hur vi kan engagera vår målgrupp, säger Krister Karjalainen, ansvarig för digital marknadsföring på Procter & Gamble.

I kampanjen "Tag the weather" som tagits fram av Saatchi & Saatchi Stockholm uppmanas konsumenterna att tagga sina vinterbilder på Facebook.

När bilden taggas får den automatiskt en väderpoäng baserat på var och när den togs. Vädret jämförs med officiell väderstatistik från samma datum och samma plats. Ju sämre väder, desto högre blir poängen. Poängen kan växlas in mot rabatt på rakhyvlar. Samtidigt tävlar deltagarna om chansen att vinna en resa till Miami.

Och vädrets makter varit på rakhyveljättens sida. Gensvaret har varit stort – sedan lanseringen för en vecka sedan har över 2 400 bilder lagts upp.

– Det har varit ett fantastiskt engagemang vilket visar att vi har gjort rätt, menar Krister Karjalainen.

Parallellt drivs en annonskampanj på vädersajter och bloggar. Syftet med kampanjen är att marknadsföra den nya Gillette Venus&Olay-hyveln som är framtagen i samarbete med hudvårdsföretaget Olay.

Helen Preutz

Ämnen i artikeln:

Saatchi Saatchi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.