Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Vinmärke hyllar vardagskreativiteten

Rosemount är ett välkänt varumärke internationellt - men i Sverige är det inte lika stort. Det ska reklambyrån Abby Norm ändra på.


Publicerad 2010-11-24 05:25
Uppdaterad 2015-12-06 15:30

Ämnen i artikeln:

Andreas Morne

Dela artikeln:

Abby norm har tagit Rosemounts globala plattform och gjort en lokal tolkning genom kampanjen ”Creativity Challange”.

- Vi ville göra en kampanj som var lite annorlunda mot andra vinkampanjer. Vi ville också satsa på det digitala, säger Andreas Morne, vd på Abby Norm.

Kampanjen består av en tävling i kreativitet. Varje dag mellan 09.00 till 23.59 kan man tävla genom att skicka in länkar till sidor som betraktas som kreativa.

- Meningen är att vi ska hylla vardagskreativiteten. På det här sättet blir man delaktig istället för att bara vara en passiv deltagare, säger Andreas Morne.

Kampanjen består av en sajt där man lägger upp sina tävlingsbidrag. Det kommer också finnas banners på DN:s kultur-och nöjessida, Myspace, Rodeo och andra liknande sajter.

- Vi ville att också annonsplatserna skulle kunna kopplas till kreativitet men på ett väldigt öppet sätt så att alla kan vara med, säger Andreas Morne.

Vad kampanjen kostar kan Andreas Morne inte svara på men han säger att budgeten är aningen större än vid vanliga vinkampanjer.

- Detta är ju en riktig kampanj och det är inte jättevanligt att man gör det när det handlar om vin, säger han.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.