Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Vings snåla kampanj

Publicerad: 25 Augusti 2009, 04:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Ving fokuserar på prisvärdhet i en stor höstkampanj för resmålet Thailand.


Ving har under flera år kommunicerat under devisen "bo bättre". Tidigare kampanjer har kretsat kring bland annat lyx- och familjehotell.  I sin höstkampanj vill Ving nu visa att man kan "bo bättre" även på billigare alternativ.

– Detta är första gången vi väljer att fokusera på enklare hotell i reklamen. Med den tidsanda som finns just nu passar det bra att vi inom ramen för Ving har enklare hotell, Claes Pellvik, marknadschef på Ving och fortsätter: 

– Mentalt sett har kanske många valt bort långdistansresan från horisonten. Vi vill visa att det inte behöver kosta så mycket som man kanske tror.

Kampanjen, som går i print, tv och på nätet, drar igång i kväll då reklamfilmen går upp i TV4 och Kanal5. Printannonserna ska gå i Svenska Dagbladet, Citypaketet och utvald populärpress som till exempel Amelia, Sköna Hem, Mama och QX.

Ser ni några risker för Vings position med att bygga kommunikationen kring det billiga och enkla?

– Vår devis är bo bättre, inom den devisen ryms det flera typer v hotell. Dessa är inga lyhotell. men inom sin kategori är de "bo bättre".

Vings reklambyrå Forsman & Bodenfors har gjort kampanjen och OMD är mediebyrå.

Se Vings kampanjsajt här.

 

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.