Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ving gör fler filmer för sociala medier

Publicerad: 27 Januari 2015, 05:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Ving följer upp temat ”Borta bra men hemma bäst” i ny kryssningskampanj.


Ämnen i artikeln:

Ving

Förra året producerade Ving egna reklamfilmer på temat ”Borta bra men hemma bäst” som enbart lades ut i sociala medier.

Filmerna är producerade inhouse av Kristofer Kebbon och Gunnar Jägberg som står för manus och skådespeleri samt Magnus Tegsten som står för foto och redigering.

Filmen ”Drömsemester till havs? Var noga när du väljer kryssning…” är den fjärde egenproducerade filmen som nu har premiär.

– Det hela började med att vi internt spånade på hur vi skulle kunna marknadsföra oss på ett mer kreativt sätt och i princip utan budget. Vi fick då en förfrågan att göra reklamfilmer med humoristiska inslag, sen tog det fart. Det kommer att släppas ytterligare två filmer de kommande veckorna., säger Kristofer Kebbon copywriter på Vings marknadsavdelning, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har fått bra respons både internt och utifrån. Filmerna har inte några jättehöga tittarsiffror än men vi hoppas att det kommer att ta fart snart. Vi hoppas att den här filmen, som släpps i samband med en kryssningskampanj, kommer att hjälpa till.

Enligt Ving satsar resebolaget på rörlig bild då det är ett format som växer sig allt starkare.

– Förutsättningarna var ju som sagt att vi skulle kunna producera till låga kostnader, vilket gör sociala medier till en lämplig plattform, säger Kristofer Kebbon.

Markus Jacobsson


Ämnen i artikeln:

Ving

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.