Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Ving drar igång sommarkampanjen

Publicerad: 21 December 2017, 12:26
Uppdaterad: 21 December 2017, 12:32

Satsar bland annat på utomhusannonsering på de nya tågstationerna vid Odenplan och Centralen.


Ämnen i artikeln:

VingTV4

Trots att julen inte ens har hunnit komma lanserar nu Ving sin sommarkampanj. Kampanjen kommer pågå till slutet av mars, i en rad olika medieslag.

Reklamfilmer på 15 och 30 sekunder ska rulla i TV4-gruppens kanaler och på Youtube.

– Kampanjen inleds med budskap riktade till familjer och är på temat ”Ju mer vi gör vår grej, desto mer kan du göra din” och handlar om att vi vill uppfylla kundernas semesterönskemål med koncepthotell som erbjuder massor av mervärden och smarta lösningar, säger Claes Pellvik, marknadschef på Ving, i ett pressmeddelande.

Julhelgen är en tid då många har tid att planera sina resor och komma underfund med vart man vill resa under kommande år. Enligt Ving är det den bästa försäljningsperioden.

Förutom reklamfilmer i gör Ving också en stor satsning på utomhusannonsering i städer som Stockholm, Göteborg och Malmö. I Stockholm har man i samarbete med JCDecaux, Visual Art och Clear Channel tagit fram kampanjen på stora digitala skärmar, som kommer finnas vid Odenplan och Centralens nya tågstationer samt Mall of Scandinavia.

Även printannonsering i DN, GP, SvD och Sydsvenskan är planerad.

– Vi har en optimerad mix av analoga och digitala kanaler som alla ska samverka till att driva trafik till ving.se som är vår huvudkanal för all kommunikation, vi fortsätter även satsningen på personifierad kommunikation för olika målgrupper, fortsätter Claes Pellvik i pressmeddelandet.

Ving ingår i Thomas Cook Group, en global resebyrå, som även ska släppa kampanjen i andra länder, som England, Tyskland, Belgien och Holland.

Reklamfilmerna är framtagna av den engelska reklambyrån Albion.

Alex Hartelius


Ämnen i artikeln:

VingTV4

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev