Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Vimlas nya kampanj - utmanar konkurrenter med välgörenhet

Publicerad: 29 Februari 2016, 14:33
Uppdaterad: 2 Mars 2016, 16:00

Bild 1/2  

Tillsammans med Kärnhuset tar Vimla fram nytt koncept. Grundtanken är att mobiloperatören ska börja donera pengar där medlemmarna får avgöra vart pengarna ska gå.


Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Under den nya tag-linen "Det märks när du ringer med oss" vill Vimla nå ut till sin målgrupp unga vuxna och samtidigt konkurrera ut Comviq, Halebop och Hallon med, välgörenhet, som nytt koncept.

Mobiloperatören som tidigare gått ut med att vara snäll mot plånboken vill nu gå snäppet längre och göra världen lite bättre. På hemsidan får nämligen medlemmarna själva avgöra till vilka organisationer som Vimlas bidrag ska gå till. – Att bidra till en bättre värld ska ju bli deras nya DNA, inte bara nu utan för all framtid. När vi kom på idén till kampanjen så ville vi skapa en visuell lösning där det stora huvudena skulle skapa stor igenkänninsfaktor. Om tittare bara råkar se fem sekunder av filmen så ska de ändå förstå att det är Vimlas reklamfilm, säger Marcus Tägtström, projektledare på Kärnhuset.

I kampanjens reklamfilm får tittarna träffa några av Vimlas medlemmar som uttrycker hur de känner kring sitt eget engagemang i viktiga frågor.– Maskerna gjordes tillsammans med engelska John Nolan Studio medan de hade jul- och nyårsuppehåll i sitt arbete med Star Wars, säger Jakob Westman, art director på Kärnhuset i ett pressmeddelande.

Reklamfilmerna börjar sändas idag, måndagen den 29 februari, i TV3, TV6, TV8. TV10, MTV Comedy Central, TV4, TV12 och Sjuan.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Kärnhuset

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.