Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Vill visa att det går att rädda liv utan bindningstid

Läkare utan gränser kapar abonnemangsvärldens språk i senaste kampanjen.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 23 Maj 2017, 08:45
Uppdaterad: 23 Maj 2017, 08:14

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Läkare utan gränser erbjuder "abonnemang" som räddar liv.

I Läkare utan gränsers senaste kampanj tar man avstamp i diverse månatliga betaltjänster som hushåll lägger pengar på för eget intresse.

I kampanjen "Världens bästa abonnemang – för någon annan" kapar Läkare utan gränser abonnemangsvärldens retorik som "offlineläge", "familjekonto" och "hundratals världspremiärer varje dag".

Men istället för erbjudande om olika serier till ett lågt pris erbjuder Läkare utan gränser abonnemang som "Obegränsat med hopp" och "Påverka världen 24/7" från 99 kronor i månaden.

– Kampanjen belyser vad dessa produktfördelar innebär för Läkare utan gränser. Här handlar ”offlineläge” om hur fältarbetarna rycker ut på avlägsna platser där vård inte finns. Medan ”hundratals världspremiärer” syftar till mödravårdsarbetet och alla födslar de närvarar vid, säger Johanna Björnfot, projektledare på Ruth, i ett pressmeddelande.

Genom kampanjen vill man belysa vad ett abonnemang hos Läkare utan gränser har för betydelse för någon annna än dig själv.

– Men medan månadsprenumerationer vanligtvis lyfter vad abonnenten själv får ut av tjänsten, menar vi att världens bästa abonnemang är ett abonnemang som gör skillnad för någon annan. Någon i nöd. Men även våra givare får förmåner, exempelvis obegränsat med hopp och möjlighet att påverka världen 24/7. Det är en win-win, säger Anna Ehrenpreis, marketing project manager på Läkare utan gränser, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.