Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Vill ha fler manliga ministrar

Publicerad: 28 Januari 2015, 07:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:15

Ny kampanj från Berättarministeriet och färska partnern King efterlyser fler manliga ”berättarministrar”.


Ämnen i artikeln:

King

En ny kampanj från organisationen Berättarministeriet efterlyser fler manliga volontärer som ska hjälpa barna att lära sig läsa. Idén att kalla dem ”berättarministrar” kommer från nya partnern, kommunikationsbyrån King, som tagit över efter prisbelönta Forsman & Bodenfors.

Dilsa Demirbag-Sten är verksamhetsansvarig på Berättarministeriet.

– Det här är en liten kampanj vi gör med King, men vi har större på gång. Men jag kan inte säga mer om det just nu, säger hon och fortsätter:

– Vi kom på det här under valet och tänkte att vi skulle vrida lite på jämställdhetsfrågan. Vår bransch är nämligen väldigt kvinnodominerad och det behövs fler manliga förebilder för barn, säger Dilsa Demirbag-Sten.

Budskapet i kampanjen lyder: ”Fler män borde bli ministrar”.

Precis som sina föregångare gör King arbetet helt pro bono.

– Vi har varit jättenöjda med Forsman & Bodenfors, men vi har hela tiden haft idén om att stafettpinnen ska gå vidare, bland annat för att hålla den kreativa processen igång, säger hon och tillägger:

– Om jag får bli lite politisk så vill jag säga ”kom igen reklambranschen”. Fler borde göra pro bono-jobb. Små organisationer som vår har inte så stora resurser så det behövs. I gengäld tror jag man lär sig mycket av att jobba med oss, säger Dilsa Demirbag-Sten.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev