Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Vill belysa problemet med falska profiler

Mobilföretaget Moviestars kampanjfilm har ett slut med en tvist.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 12 Maj 2017, 07:51
Uppdaterad: 12 Maj 2017, 07:53

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Över 150 miljoner falska profiler på sociala medier, enligt mobilföretaget Moviestar. Foto: Skärmdump från kampanjen

Spaniens största mobilföretag Moviestar har tillsammans med byrån Y&R Mexico skapat en minst sagt otäck kampanj för att belysa en viktig fråga.

Syftet med kampanjen är att lyfta att det finns över 150 miljoner falska profiler på sociala medier, enligt Moviestar.

I kampanjen medverkar en ung kille och en ung tjej som inleder en konversation med varandra. Konversationen består av små gulliga meddelanden fram och tillbaka där killen och tjejen ler förälskat när de skickar iväg sina meddelanden.

De skickar bilder på sig själva och bestämmer till sist träff. Under klippets gång finns en överhängande känsla att något inte riktigt stämmer, och man kan ana vad.

Se kampanjfilmen här:

 

 

Arbetsgrupp:

Client: MovistarAgency: Y&R MéxicoCreative Director: Luis Madruga Enríquez, Rodrigo CasasCEO: Héctor FernándezCCO: Saúl EscobarGeneral Creative Director: Karla Santa AnnaProducer: Juan Pablo OsioVP Client Services: Adriana VeytiaVP Planning: Natalia BerrioHead of Art: Luis Madruga EnríquezCopywriter: Rodrigo CasasProduction Company: Wabi Productions, partner to The Sweet ShopDirector: Andrew LangManaging Director: Alan SuárezManaging Executive Producer: Denise MendozaExecutive Producer: Melissa BrownDOP: Rafael Lluch1st AD: Jorge SempreProduction Manager: Adriana Vera

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.