Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Viktväktarna tar hjälp av DJ Khaled

Publicerad: 3 Januari 2018, 15:26
Uppdaterad: 3 Januari 2018, 15:40

Amerikanska DJ:n och musikproducenten DJ Khaled är kanske mest känd för sin superhit "Wild Thougts" som gjordes i samarbete med Rihanna. Bild: Flickr

DJ:n och musikproducenten DJ Khaled blir ny sociala medier-ambassadör för amerikanska Viktväktarna.


Ämnen i artikeln:

Viktväktarna

Amerikanska DJ:n och musikproducenten DJ Khaled är kanske mest känd för sin superhit "Wild Thoughts" som gjordes i samarbete med Rihanna.

Nu inleder han ett oväntat samarbete – som sociala medier-ambassadör för den amerikanska versionen av viktminskningbolaget Viktväktarna. Enligt Adage fick nyheten Viktväktarnas aktie att stiga med 7,3 procent under måndagen.

DJ Khaled, som har nära 4 miljoner följare på Twitter, twittrade att han redan har gått ned 9 kilon och "är redo för mer", under hashtaggen #wwfreestyle, som hör till bolagets nya reklamkampanj "Freestyle". Han har även gjort reklam för kampanjen på Instagram, där han har 8,9 miljoner följare.

 

Kampanjen, som även Oprah Winfrey är en del av, har som syfte att erbjuda kunderna mer fexibilitet kring vad de får äta.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Viktväktarna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.