Viktväktarna tar hjälp av DJ Khaled

2018-01-03 16:26  
Amerikanska DJ:n och musikproducenten DJ Khaled är kanske mest känd för sin superhit "Wild Thougts" som gjordes i samarbete med Rihanna. Bild: Flickr

DJ:n och musikproducenten DJ Khaled blir ny sociala medier-ambassadör för amerikanska Viktväktarna.

Amerikanska DJ:n och musikproducenten DJ Khaled är kanske mest känd för sin superhit "Wild Thoughts" som gjordes i samarbete med Rihanna.

Nu inleder han ett oväntat samarbete – som sociala medier-ambassadör för den amerikanska versionen av viktminskningbolaget Viktväktarna. Enligt Adage fick nyheten Viktväktarnas aktie att stiga med 7,3 procent under måndagen.

DJ Khaled, som har nära 4 miljoner följare på Twitter, twittrade att han redan har gått ned 9 kilon och "är redo för mer", under hashtaggen #wwfreestyle, som hör till bolagets nya reklamkampanj "Freestyle". Han har även gjort reklam för kampanjen på Instagram, där han har 8,9 miljoner följare.

Kampanjen, som även Oprah Winfrey är en del av, har som syfte att erbjuda kunderna mer fexibilitet kring vad de får äta.

Amanda Törner

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt