Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Viktväktarna anlitar Shirley Clamp

Efter jul sänds Viktväktarnas reklam med den nya talespersonen Shirley Clamp.


Publicerad 2012-12-19 12:33
Uppdaterad 2015-12-06 14:00

Ämnen i artikeln:

Viktväktarna

Dela artikeln:

Under hösten har ett hemligt samarbete pågått mellan Viktväktarna och Shirley Clamp, som har resulterat i att sångerskan blir den nya talespersonen för viktminskningsföretaget. 

Efter jul kommer den nya reklamfilmen att börja sändas, i vilken Shirley Clamp medverkar.

– Shirley är autentisk och inspirerande. Hennes egna viktminskning under hösten hoppas vi ska ge kraft åt väldigt många, säger Ulrika Ennen, marknadsdirektör på Viktväktarna och fortsätter:

– Liksom Shirley har vi också förnyat oss. Vi är ett varumärke i tiden, vi finns numera digitalt och i appar. Det är lättare för människor att sköta sin viktminskning själv med hjälp av de här digitala kanalerna.

Utöver att synas i reklam kommer Shirley Clamp också att finnas tillgänglig för chatt på företagets Facebook-sida och delta i olika pr-sammanhang. Dessutom ska hon verka internt genom att bland annat träffa företagets coacher runt om i landet.

– Vi vill givetvis använda henne så mycket det bara är möjligt.

Hur mycket Viktväktarna betalar Shirley Clamp vill inte Ulrika Ennen kommentera.

Samarbetet ska pågå under hela 2013. Kampanjen är framtagen i samarbete med kommunikationsbyrån The Fan Club. Produktionsbolag är Mikeadelica.

Sofia Hvenström

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.