Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 19 December 2012, 12:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:00
Efter jul sänds Viktväktarnas reklam med den nya talespersonen Shirley Clamp.
Under hösten har ett hemligt samarbete pågått mellan Viktväktarna och Shirley Clamp, som har resulterat i att sångerskan blir den nya talespersonen för viktminskningsföretaget.
Efter jul kommer den nya reklamfilmen att börja sändas, i vilken Shirley Clamp medverkar.
– Shirley är autentisk och inspirerande. Hennes egna viktminskning under hösten hoppas vi ska ge kraft åt väldigt många, säger Ulrika Ennen, marknadsdirektör på Viktväktarna och fortsätter:
– Liksom Shirley har vi också förnyat oss. Vi är ett varumärke i tiden, vi finns numera digitalt och i appar. Det är lättare för människor att sköta sin viktminskning själv med hjälp av de här digitala kanalerna.
Utöver att synas i reklam kommer Shirley Clamp också att finnas tillgänglig för chatt på företagets Facebook-sida och delta i olika pr-sammanhang. Dessutom ska hon verka internt genom att bland annat träffa företagets coacher runt om i landet.
– Vi vill givetvis använda henne så mycket det bara är möjligt.
Hur mycket Viktväktarna betalar Shirley Clamp vill inte Ulrika Ennen kommentera.
Samarbetet ska pågå under hela 2013. Kampanjen är framtagen i samarbete med kommunikationsbyrån The Fan Club. Produktionsbolag är Mikeadelica.
Sofia Hvenström