Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Viasat klottrar på tv-tablån

Publicerad: 29 September 2010, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:37

Viasat marknadsför sin video-on-demand-tjänst i print med en fejkad, överstruken tv-tablå.


Ämnen i artikeln:

Karin ZingmarkMTGViasatPHD

Viasat går ut med en höstkampanj för sin VOD-tjänst, som fått ett förnyat gränssnitt, med start på måndag.

– Kampanjen kommunicerar Viasat on demand och den totala frihet som tjänsten ger dig över tv-tittandet. Eftersom man inte kan sätta pris på frihet ger vi bort digitalboxen när man tecknar ett två-årsabonnemang, säger Karin Zingmark, presschef på Viasat.

Reklamen ska rulla i tv, print och online fram till december. I Aftonbladets tv-tablå får till exempel kanalerna sällskap av en annons i form av en extra tv-kanal.

– Vi listar ett urval av all film och material från playkanaler som finns i tjänsten, men utan klockslag, för att illustrera den frihet tjänsten ger, säger Karin Zingmark.

Viasat har även lagt en hel del resurser på en demo av tjänsten som man når genom att klicka på online-annonserna.

Mediebyrå: PHD

Reklambyrå: Herlin&Widerberg/Creative Services

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Karin ZingmarkMTGViasatPHD

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev