Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Viasat klottrar på tv-tablån

Viasat marknadsför sin video-on-demand-tjänst i print med en fejkad, överstruken tv-tablå.


Publicerad 2010-09-29 08:16
Uppdaterad 2015-12-06 15:37

Ämnen i artikeln:

Karin Zingmark

Dela artikeln:

Viasat går ut med en höstkampanj för sin VOD-tjänst, som fått ett förnyat gränssnitt, med start på måndag.

– Kampanjen kommunicerar Viasat on demand och den totala frihet som tjänsten ger dig över tv-tittandet. Eftersom man inte kan sätta pris på frihet ger vi bort digitalboxen när man tecknar ett två-årsabonnemang, säger Karin Zingmark, presschef på Viasat.

Reklamen ska rulla i tv, print och online fram till december. I Aftonbladets tv-tablå får till exempel kanalerna sällskap av en annons i form av en extra tv-kanal.

– Vi listar ett urval av all film och material från playkanaler som finns i tjänsten, men utan klockslag, för att illustrera den frihet tjänsten ger, säger Karin Zingmark.

Viasat har även lagt en hel del resurser på en demo av tjänsten som man når genom att klicka på online-annonserna.

Mediebyrå: PHD

Reklambyrå: Herlin&Widerberg/Creative Services

Synnöve Almer

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.