Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Viasat kampanjar för Viaplay

Publicerad: 7 Mars 2011, 07:19
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:19

Viasat drar igång en stor reklamkampanj som ska lansera det nya varumärket Viaplay.


Ämnen i artikeln:

Karin ZingmarkViasat

Som dagensmedia.se tidigare berättat skrotade Viasat nyligen tjänsten Viasat on demand. Tjänsten, som lanserades 2007, ersätts istället av Viaplay, en tjänst som låter kunderna komma åt hela Viasats utbud, oavsett plattform eller uppkoppling.

I samband med lanseringen startar Viasat sin stora reklamkampanj, som ska tala om namnbytet samt vad tjänsten erbjuder.

– Målsättningen med kampanjen är att sätta det här nya namnet, så att man vet var man ska titta när man ska titta på tv, sport och film, säger Karin Zingmark, presschef på Viasat.

Kampanjen kommer att rulla i tv, print, utomhus samt på nätet.

Kampanjen är framtagen av Herlin & Wideberg, tillsammans med Creative services. Viasats mediebyrå är PHD.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

Karin ZingmarkViasat

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.