Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Viaplay satsar på Youtube-humor

Publicerad: 28 November 2014, 08:30
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:20

Samarbete med Youtube-nätverket Splay ska locka yngre.


Viaplay och Splay startar ett nordiskt samarbete där man kampanjar för att nå yngre målgrupper.

Kampanjen består av fyra humorfilmer med lokala Youtube-förmågor, en för Sverige, Finland, Danmark och Norge.

– Det ska bli spännande att se hur den nya marknadskampanjen tas emot, då vi vänder oss mot en ny, yngre målgrupp. När det handlar om att utöka vår kärnmålgrupp och nå yngre användare är Splay ett givet val, säger Mattias Tengblad, marknadschef på Viaplay i ett pressmeddelande.

Första filmen är skapad av den svenska humorgruppen "Det Vet Du". Deras parodi på svenska polisserier har hittills fått cirka 30 000 visningar.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.