Viaplay realtids-kampanjar under OS

På 50 storbildsskärmar runt om i Sverige ska Viaplay synas med sina OS-budskap. Budskapen styrs via Twitter.

Tillsammans med nätverket Brick Digital, som levererat den tekniska lösningen i skärmarna, kommer Viaplays kampanj rulla på 25 orter Sverige över.

Höjdpunkter och hålltider ska flaggas som viktiga uppdateringar på skärmarna som minut-uppdateras, bland annat via Twitter.

– Kampanjen får en otrolig bredd. På över 50 storbildskärmar i 25 orter i landet kommer vi synas med våra OS-budskap. Men det är också nytt att vi kommer kunna styra samtliga skärmars innehåll på minuten, om exempelvis finalen av storslalomen blir försenad så kan vi direkt gå in via Twitter och uppdatera skärmarna med vad den nya starttiden är satt till, säger Janna Winroth, landschef på Viaplay, i ett pressmeddelande.

Pär Ullrich

Publicerad 2014-02-07 13.48Uppdaterad 2015-12-06 12.48

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: