Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Viaplay realtids-kampanjar under OS

På 50 storbildsskärmar runt om i Sverige ska Viaplay synas med sina OS-budskap. Budskapen styrs via Twitter.

Pär Ullrich


Publicerad: 07 Februari 2014, 13:48
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:48

Ämnen i artikeln:

ViaplayMTGOS

Tillsammans med nätverket Brick Digital, som levererat den tekniska lösningen i skärmarna, kommer Viaplays kampanj rulla på 25 orter Sverige över.

Höjdpunkter och hålltider ska flaggas som viktiga uppdateringar på skärmarna som minut-uppdateras, bland annat via Twitter.

– Kampanjen får en otrolig bredd. På över 50 storbildskärmar i 25 orter i landet kommer vi synas med våra OS-budskap. Men det är också nytt att vi kommer kunna styra samtliga skärmars innehåll på minuten, om exempelvis finalen av storslalomen blir försenad så kan vi direkt gå in via Twitter och uppdatera skärmarna med vad den nya starttiden är satt till, säger Janna Winroth, landschef på Viaplay, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

ViaplayMTGOS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.