Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Viaplay lanserar nytt reklamkoncept

Publicerad: 16 juni 2016, 06:41
Uppdaterad: 16 juni 2016, 08:10

Underhållning över alla kategorier står i fokus i Viaplays nya kampanj.


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Med start igår visas Viaplays nya reklamkoncept "King of Moments" för den nordiska marknaden. Reklamkampanjen, som är framtagen tillsammans med Blacklite, sätter underhållning i fokus över alla kategorier och genrar.

– Viaplay har legat i framkant med de tekniska kundupplevelserna och en stark bredd av underhållning.  Men i takt med att konkurrenter knappar in med samma kundupplevelser så styrde vi konceptet helt mot Viaplays DNA, den bästa bredden av underhållning i form av film, sport, serier, barn.  Kampanjen bygger på fiktiva scener från olika genres som tydlig inbjuder till underhållning och knyter an till Viaplays utbud, säger Stefan Falk, Client Director på Blacklite, i ett pressmeddelande.

De första kampanjfilmerna fokuserar på "King och Drama", "King of Romance", "King of SciFi" samt "King of Thriller" (ovan).

– Vi är superglada att äntligen lansera ett nytt koncept för Viaplay. Vi uppmärksammar de magiska stunder du upplever genom att låta dig tas med i en filmatisk miljö, i en serie eller genom att titta på ett sportevenemang, säger Ira Gladnikoff, Commercial Director på Viaplay, i pressmeddelandet.

Kampanjen kommer att gå i Sverige, Norge, Danmark och Finland.  

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev