Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

"Vi har stora chanser att vinna"

Publicerad: 16 november 2011, 08:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Stockholms Stadsmission är den annonsör som har flest nomineringar i 100-wattaren. För dem är nomineringarna ännu ett sätt skapa en bättre verksamhet.


Ämnen i artikeln:

Stockholms Stadsmission100-wattarenGarbergs

Stockholms Stadsmission har i år tre nomineringar i 100-wattaren, tävlingen som uppmärksammar reklam som ger effekt.

Två av nomineringarna gäller kampanjen "Hemlösa Banners" och en gäller "Hjälp oss bryta en gammal jultradition". Båda kampanjerna är framtagna av Garbergs.

– Vi har ett fantastiskt samarbete med Garbergs. De är kreativa och reklamen ger effekt. Detta gör att vi kan förbättra verksamheten och göra mer för de som är utsatta. Så det är dubbelt roligt, säger Stockholms Stadsmissions kommunikations- och insamlingschef Yvonne Borg till dagensmedia.se.

För henne är nomineringarna, och den uppmärksamhet som dessa väcker, ännu ett steg i att förbättra verksamheten för organisationen.

– Vi får medial exponering av det här. Det blir ett ökat intresse för oss som organisation och våra frågor blir uppmärksammade. Utöver det externa så betyder det även mycket internt och för våra samarbetspartners. Det blir en positiv spiral.

Vad innebär detta för era kampanjer i framtiden?

– Detta ger extra energi att göra fler roliga och viktiga saker. Vi blir ju sugna på att göra ännu bättre reklam nästa år.

Vad tror du om era chanser i tävlingen?

- Jag tror att vi har stora chanser att vinna. Reklamen är glimrande.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.