Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Verizon Media och Adverty i avtal

Publicerad: 27 Januari 2021, 07:26

Adverty och Verizon Media ingår avtal om spelannonsering.

Foto: Getty Images

Adtech-bolagen sluter avtal om in-game-annonsering. ”En viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn”, säger vd Niklas Bakos.


Ämnen i artikeln:

e-sport

Adverty och Verizon har ingått ett avtal som går ut på att Adverty ansluts till Verizon Medias försäljningsplattform (SSP). 

Affären öppnar upp för Adverty att sprida in-game-annonser till fler målgrupper medan Verizon får chans att addera ytterligare en möjlig mediekanal till sina kunder. 

– In-game-annonseringen är ännu i sin linda, men kommer att växa oerhört under åren som kommer – och den här utvecklingen utgör en viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn, säger Niklas Bakos, vd och grundare av Adverty i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Verizon Media har också sin egen DSP-plattform på köpsidan, vilket gör det här partnerskapet och den här integrationen extra spännande.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

e-sport

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.