Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Verizon Media och Adverty i avtal

Publicerad: 27 januari 2021, 07:26

Adverty och Verizon Media ingår avtal om spelannonsering.

Foto: Getty Images

Adtech-bolagen sluter avtal om in-game-annonsering. ”En viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn”, säger vd Niklas Bakos.

Ämnen i artikeln:

e-sport

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se


Adverty och Verizon har ingått ett avtal som går ut på att Adverty ansluts till Verizon Medias försäljningsplattform (SSP). 

Affären öppnar upp för Adverty att sprida in-game-annonser till fler målgrupper medan Verizon får chans att addera ytterligare en möjlig mediekanal till sina kunder. 

– In-game-annonseringen är ännu i sin linda, men kommer att växa oerhört under åren som kommer – och den här utvecklingen utgör en viktig milstolpe för Advertys etablering i sektorn, säger Niklas Bakos, vd och grundare av Adverty i ett pressmeddelande och fortsätter:

– Verizon Media har också sin egen DSP-plattform på köpsidan, vilket gör det här partnerskapet och den här integrationen extra spännande.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev