Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Vattenfall tar ny reklamkurs

Energijätten Vattenfall går mot strömmen och släpper miljökommunikationen.

Henrik Widell


Publicerad: 09 November 2011, 12:16
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:51

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Vattenfall slutar att kommunicera miljö i sin reklam för att istället prata plånboksfrågor.

– Vi har pratat om miljö hela tiden, men för få är villiga att lyssna. Sedan kan det bli en negativ spinn, ju mer man slår sig för bröstet, desto mindre trovärdig blir man, säger Linus Almqvist, varumärkes- och sponsringschef på Vattenfall.

Läs allt om Vattenfalls nya kommunikationsplattform i DM Plus.

Ämnen i artikeln:

Vattenfall

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.