Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Vattenfall gör höstkampanj

I dag rullar Vattenfall ut sin höstkampanj som spinner vidare på temat "Med Vattenfall i hemmet".

Helen Preutz


Publicerad: 03 September 2013, 08:17
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:36

Ämnen i artikeln:

DDBVattenfall

Vattenfalls höstkampanj syftar till att hjälpa kunderna att göra ett smart val när de ser över sin elanvändning.

– Kampanjen ger elkonsumenterna en ökad kunskap om våra energibesparande och smarta produkter så som Smart Plug, Energy Watch och Luftvärmepump. DR-enheten som distribueras är i samma storlek som en luftvärmepump, vilket ger potentiella köpare en möjlighet att testa var i hemmet de kan placera värmepumpen, säger Carolen Ytander, chef för Vattenfalls privatmarknadskommunikation i ett pressmeddelande.

Höstens kampanj har tagit fram av reklambyrån DDB medan MRM har producerat kampanjens digitala enheter.

I sin helhet består kampanjen av tv- och radioreklam, direktreklam, mobil och digital annonsering. Vattenfall kommer även att bidra med energismarta tips och produkter i tv-programmet "Roomservice" i Kanal5.

Ämnen i artikeln:

DDBVattenfall

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.