Vattenfall gör höstkampanj

I dag rullar Vattenfall ut sin höstkampanj som spinner vidare på temat "Med Vattenfall i hemmet".

Vattenfalls höstkampanj syftar till att hjälpa kunderna att göra ett smart val när de ser över sin elanvändning.

– Kampanjen ger elkonsumenterna en ökad kunskap om våra energibesparande och smarta produkter så som Smart Plug, Energy Watch och Luftvärmepump. DR-enheten som distribueras är i samma storlek som en luftvärmepump, vilket ger potentiella köpare en möjlighet att testa var i hemmet de kan placera värmepumpen, säger Carolen Ytander, chef för Vattenfalls privatmarknadskommunikation i ett pressmeddelande.

Höstens kampanj har tagit fram av reklambyrån DDB medan MRM har producerat kampanjens digitala enheter.

I sin helhet består kampanjen av tv- och radioreklam, direktreklam, mobil och digital annonsering. Vattenfall kommer även att bidra med energismarta tips och produkter i tv-programmet "Roomservice" i Kanal5.

Helen Preutz

Publicerad 2013-09-03 08.17Uppdaterad 2015-12-06 13.36

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: