Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Västtrafiks megakampanj

Publicerad: 30 september 2010, 04:13
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:37

Västtrafik har höga ambitioner med sin största reklamkampanj någonsin. Målet är att få 50 000 bilister att ställa bilen under två veckor.


Ämnen i artikeln:

VästtrafikF BForsman BodenforsCarat

Västra Götalandsregionen jobbar för en bättre miljö och siktar på att fördubbla resandet med kollektivtrafiken fram till år 2025. Västtrafik vill dra sitt strå till stacken med den rekordstora reklamsatsningen ”Det stora pendlarexperimentet”, signerad Forsman & Bodenfors.

Målet är att få 50 000 bilister att pröva regionens kollektivtrafik. Lockbetet är ett gratis 14-dagars pendlarkort.

Kampanjen drar igång i veckan – på webben, utomhus, i tidningar och som dr.

Läs mer om kampanjen i DM Plus.

Arbetsgrupp

Staffan Forsman (ad), Anders -Hegerfors (copy), Lars Jansson (web director),

Eva Råberg (webbproducent), Staffan Håkansson (form-givare), Alison Arnold (produktionsledare) och Greger Andersson (projektledare).

Mediebyrå: Carat.

Synnöve Almer

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev