Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Västtrafik jagar resenärer med bilreklam

Publicerad: 7 Oktober 2013, 08:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:32

Med en film i klassiskt "bilreklamstuk" hoppas Västtrafik attrahera nya resenärer.


Ämnen i artikeln:

VästtrafikForsman Bodenfors

I dag rullar Västtrafik ut sin nya kampanj i ett flertal kanaler. Kampanjen som erbjuder gratis utnyttjande av kollektivtrafiken under två veckors tid är en del i företagets långsiktiga mål att fördubbla resandet till år 2025.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Forsman & Bodenfors och riktar sig främst till bilpendlare. För att attrahera denna grupp har man använt sig av ett klassiskt bilreklammanér med slingrande alpvägar och utsikter. Filmens upplösning skiljer sig dock från de vanliga bilreklamerna.

– Vi vet att människor i allmänhet är väldigt positiva till kollektivtrafik men att inbitna bilister behöver en knuff för att bryta invanda mönster, säger Greger Andersson projektledare på Forsman & Bodenfors i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Västtrafik: Anna Färnevik marknadschef, Susanne Eriksson reklamansvarig.

Forsman & Bodenfors: Greger Andersson projektledare, Helen Johansson produktionsledare, Staffan Forsman och Lars Jansson art director, Anders Hegerfors och Jens Englund copy writer, Hanna Westberg formgivare, Lina Strandäng byråproducent. Produktionsbolag: It´s Showtime. Regissör Daniel Börjesson. Direktreklambyrå: Lazzo

Helen Preutz

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.