Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag05.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Vasamuseet kampanjar - utan skeppet

Publicerad: 11 November 2014, 14:42
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Ny kampanj ska visa att museet är mer än bara ett skepp.


Vasamuseet är av naturliga orsaker starkt förknippat med regalskeppet Vasa. Men museet har även annat att bjuda på, bland annat utställningar, teaterföreställningar och barnaktiviteter.

Genom en ny kampanj för den tillfälliga utställningen "Samtliga" vill museet trycka på just detta.

– Vårt mål är framför allt att locka människor som bor i Stockholmsregionen att komma tillbaka till museet. Helst regelbundet, säger Vasamuseets informationschef Sofie Aspelin i ett pressmeddelande.

Satsningen är ny för Vasamuseet. Tidigare är det alltid skeppet som har lyfts fram i större kampanjer.

– Vi kör tv-reklam, tidningsannonser, affischer i tunnelbanan och annonser i sociala medier, vilket är mycket för oss, säger Sofie Aspelin i pressmeddelandet.

Kampanjen har tagits fram i samarbete med reklambyrån Booming och produktionsbolaget Velourfilm.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.