Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Vårdförbundet gör framtidstidning – lånar DN:s gamla form

Publicerad: 21 november 2011, 14:35
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:50

Vårdförbundet släpper i dag tidningen Vårdens Nyheter med utgivningsdatum 2018. Det är en del av den långsiktiga kampanjen ”Fullt ut”.


Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Med hjälp av tidningen vill Vårdförbundet beskriva sin vision för vården i framtiden, samt föra fram idéer och förslag på hur vården kan se ut.

– Vi ser alltid negativa nyheter om vården – det är nedskärningar, rättegångar, kriser och en äldreomsorg som inte fungerar. Det är bra att det uppmärksammas, men våra medlemmar gör samtidigt ett bra jobb, säger Alf Lindberg, kommunikationschef på Vårdförbundet.

– Vi vill visa hur det kan se ut på ett roligt och positivt sätt.

Formen på Vårdens Nyheter är mycket lik Dagens Nyheters gamla form.

– Vi vill att folk ska känna igen sig, men det är ingen kopia. Typsnitten och färgerna är helt annorlunda.

Har DN hört av sig?

– Vi hade en diskussion med dem i ett tidigare skede. De äger ju sitt varumärke och vi vill inte göra intrång på det.

Målgrupp för kampanjen är landstingspolitiker.

Vårdförbundet genomförde i somras en kampanj uppmärksammad kampanj i Almedalen där vita kors ställdes upp på ett stort område. I veckan ska även samma aktivitet genomföras lokalt.

– Vårdpersonal har mycket kunskap, men som inte används fullt ut.

Bakom kampanjen står Familjen Pangea.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Familjen Pangea

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.