Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Vans firar 50 år med kampanj

Publicerad: 17 Mars 2016, 07:11
Uppdaterad: 17 Mars 2016, 07:18

Streetvarumärket Vans firar sin 50-årsdag.


Streetvarumärket Vans grundades i Anaheim, Kalifornien den 16 mars 1966. För att fira 50-årsdagen drar Vans igång en kampanj på temat ”The story of Vans”. Kampanjen tar i fem kortfilmer fasta på ikoniska händelser i varumärkets historia.

Pay off är ”Off the wall”.

Kampanjen är regisserad av Reza Rasoli från Pet Gorilla och illustrerad av konstnärerna Mrzyk & Moriceau.

För musiken står Beta Patrol tillsammans med gästartister som John Herndon från Tortoise och Wayne Kramer från MC5.

Dessutom medverkar skateboardåkare som Jeff Grosso och Tony Alva i kampanjen, liksom skådespelare och artister som Chloë Sevigny, Ray Barbee och Chuck D.

– Det är en spännande dag för Vans och vi ger oss in i ett nytt kapitel i vår historia. I 50 år har Vans aktivt stöttat och möjliggjort för kreativa uttryck på en mängd olika plattformar. Vi ser också till framtiden och fortsätter introducera progressivt tänkande och produktinnovation till våra konsumenter runt om i världen, säger Kevin Bailey, vd för Vans och VF Action Sports, i ett pressmeddelande.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.