Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Van Dammes episka split – mest delad i hela världen

Publicerad: 15 November 2013, 12:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Volvos reklamfilm med Jean-Claude Van Damme är just nu den mest delade filmen i världen, enligt Unruly Media.


Ämnen i artikeln:

Forsman BodenforsUnruly MediaVolvo Lastvagnar

Forsman & Bodenfors nya reklamfilm med Volvo Trucks, där actionhjälten Jean-Claude Van Damme går ner i split mellan två lastbilar släpptes i går – och har redan briserat likt en viral atombomb.

Enligt social video-byrån Unruly Media är reklamfilmen inte bara den just nu mest delade reklamfilmen i världen utan också den mest delade filmen alla kategorier.

" Den slår alla musikvideos, filmtrailers, bebisar och så vidare. Det är extremt ovanligt att reklamfilmer ens tar sig in på topplistan över allt material. (viral video chart 24/hours). En visning på Youtube kan man lätt köpa sig till, men att skapa den film som delas mest är ett kvitto på att man verkligen lyckats producera ett material som gått hem hos folk!", skriver Unruly Medias managing director Lance Traore i ett mejl till Dagens Media.

De senaste 24 timmarna har Volvo Trucks och Forsman & Bodenfors reklamfilm delats nära 400 000 gånger. Den har också haft närmare 7 miljoner visningar på Youtube.

Därmed har den en sharerate på 5,7 procent. Vilket betyder att 5,7 procent av de som sett filmen valt att dela den vidare.

" Tittar vi på övriga filmer F&B tagit fram i konceptet så är den senaste redan den solklara vinnaren när det kommer till viralitet och engagemang. Ballerina stunt som fick sån stor uppmärksamhet tidigare i år hade endast 84,000 delningar på sina 7,5 miljoner visningar vilket ger en share rate på 1,1 procent att jämföra med Van Damme som ligger närmare 6 gånger högre på sina nästan 6 procent", skriver Lance Traore.

LÄS ÄVEN:

Se filmen nedan:

<iframe width="442" height="249" src="//www.youtube.com/embed/M7FIvfx5J10" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Dante Thomsen


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.