Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Vältränande tjejer i Reeboks höstkampanj

Publicerad: 17 Augusti 2009, 06:44
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:17

Reebok vänder sig återigen till kvinnorna.


För ett år sedan drog Reebok igång en global marknadsföringoffensiv för att återerövra målgruppen kvinnor.

– Vi har haft globala direktiv som gjort att vi tappat positionen, men nu ska vi bli störst bland tjejerna igen", berättade Robert Inghamn, marknadschef Reebok Nordic för Dagensmedia.se.

Denna hösten följer man upp med två större kampanjer, som även de vänder sig mot kvinnor. Den första, som genomförs i samarbete med Stadium, rullar ut i dag, måndag, på stortavlor och i butik. Kampanjen ska sälja in nya skon Easytone och går under payoffen "nice booty great sole". Två veckor senare rullar Reebok ut kampanjen "Reebok fitness", den här gången i samarbete med Intersport. På bilderna syns Bounce-dansaren Jennie Widegren.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.