Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Valmyndigheten lägger 20 miljoner

Publicerad: 30 April 2010, 04:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:52

Inför höstens riksdagsval satsar valmyndigheten brett för att informera i kanalerna tv, radio, press, webb och event. Men Facebook får vänta.


Valmyndighetens informationsansvariga Vivan Nilsson beräknar att man lägger 15-20 miljoner kronor på information om valet. Mest pengar läggs i reklam i TV4.

– Tv är dyrt, men det är också där vi syns bäst, säger hon.

Att man i nuläget inte planerar att informera om valet via sociala medier beror, enligt Vivan Nilsson, på ”det oklara rättsläget” och resursbrist.

– Vi har inte tid att sitta och twittra hela tiden. Men jag är inte heller så säker på att det är ett bra sätt att nå ut med information.

Istället lägger Valmyndigheten kraft på att synas på webbsidor och genom Spotify.

Valmyndigheten ingår i den ramupphandling som Skatteverket gjorde för snart två år sedan. I den ingår reklambyrån Le Bureau, produktionsbyrån Yra, pr-byrån Westander, webbyrån Edita Communication och varumärkesbyrån Rewir.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.