Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Vällingby City släpper julkampanj

Publicerad: 18 November 2011, 10:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:50

Fältman & Malméns nya kommunikationskoncept för Vällingby City har drivit upp kännedomen om köpcentrumet. I dagarna följs reklamen upp med en julkampanj.


Ämnen i artikeln:

Fältman Malmén

För att hävda sig i den tuffa konkurrensen mellan Storstockholmsområdets alla köpcentrum lanserade Vällingby City ett nytt kommunikationskoncept i år. Efter en offentlig upphandling av ägaren Svenska Bostäder valdes Fältman & Malmén till huvudbyrå.

– Vi har velat få fram Vällingby Citys stora utbud i reklamen. Genom att använda oss av det röda provrummet som koncept kan vi visa upp utbudet på lite ett annorlunda sätt, säger Charlotte Törnqvist, projektledare på Fältman & Malmén.

Det har börjat ge resultat, enligt mätningar av Vällingby Citys mediebyrå Carat. Sedan 2010 har den spontana kännedomen i primärmålgruppen för varumärket Vällingby City ökat med 32 procent. Efter vårkampanjen nåddes en kännedom på 66 procnet och efter senaste höstkampanjen var andelen uppe på 87 procent.

– Som så många gånger förr ser vi att ett konsekvent användade av ett koncept lönar sig, säger Charlotte Törnqvist.

Julkampanjen lyfter fram att alla som gör sin julshopping i Vällingby City får en julgran. Reklamen ska gå i TV4, i radio, annonser, utomhus, på plats och på webben. Ovan kan du se filmen och lyssna på radioreklamen.

Fältman & Malméns arbetsgrupp:

Art Director, Anders Elisasson

Copywriter, Bosse Tidelius

Projektledare, Charlotte Törnqvist

Produktionsledare, Ida Calås Norman

Design/original Daniel Eriksson och Kalle Garmark

Mediebyrå: Carat

Filmproduktionsbolag: Ligistfilm med regissör Peter Mars

Radioproduktionsbolag: Red Pipe och Mikael Fritiof.

Synnöve Almer


Ämnen i artikeln:

Fältman Malmén

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev