Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Vällingby City byter manér

Publicerad: 27 september 2012, 10:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10

Vällingby City släpper första reklamfilmen som bygger på förortens nya kommunikationskoncept. Bakom kampanjen står reklambyrån Fältman & Malmén.

Ämnen i artikeln:

LigistfilmFältman MalménCarat

MN

Madeleine Nilsson

madeleine@dagensmedia.se


Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Enligt ett pressmeddelande ska kommunikationen både knyta an till förortens arv som ABC-stad från 1950-talet, och anspela på moderniteter som Instagram. Konceptet ska lyfta fram Vällingby City som en varm småstad och ska tydliggöra att man är "hjärtat i Västerort".

Den första reklamfilmen lyfter dessutom fram evenemanget Vällingbydagarna.

Arbetsgrupp

Reklambyrå Fältman & Malmén

Projektledare: Charlotte Törnqvist

Produktionsledare: Ida Calås Norman

Creative Director: Magnus Fältman

Art Director: Anders Eliasson

Copywriter: Bo Tidelius

Originalare: Daniel Eriksson

Produktionsbolag Ligistfilm

Regissör: Clas Lundin

Producent: Louis Dubois, Carl Ljungdal

Mediabyrå Carat

Varumärkesbyrå Space Rabbit

Uppdragsgivare Vällingby City

Ann-Sofie Svennberg, Newsec

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev