Kampanjer
Vällingby City byter manér
Publicerad: 27 september 2012, 10:21
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:10
Vällingby City släpper första reklamfilmen som bygger på förortens nya kommunikationskoncept. Bakom kampanjen står reklambyrån Fältman & Malmén.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Enligt ett pressmeddelande ska kommunikationen både knyta an till förortens arv som ABC-stad från 1950-talet, och anspela på moderniteter som Instagram. Konceptet ska lyfta fram Vällingby City som en varm småstad och ska tydliggöra att man är "hjärtat i Västerort".
Den första reklamfilmen lyfter dessutom fram evenemanget Vällingbydagarna.
Arbetsgrupp
Reklambyrå Fältman & Malmén
Projektledare: Charlotte Törnqvist
Produktionsledare: Ida Calås Norman
Creative Director: Magnus Fältman
Art Director: Anders Eliasson
Copywriter: Bo Tidelius
Originalare: Daniel Eriksson
Produktionsbolag Ligistfilm
Regissör: Clas Lundin
Producent: Louis Dubois, Carl Ljungdal
Mediabyrå Carat
Varumärkesbyrå Space Rabbit
Uppdragsgivare Vällingby City
Ann-Sofie Svennberg, Newsec