Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Valentin & Byhr ska locka turister till Göteborg

Publicerad: 16 Maj 2011, 11:58
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Temat är ”Go: play and stay” när Göteborg & Co vill locka barnfamiljer att spendera semestern i just Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Göteborg CoValentin Byhr

Liseberg är Göteborgs största dragplåster, men besökarna har dålig koll på vad Göteborg i övrigt kan erbjuda. Det ska en reklamkampanj signerad Valentin & Byhr ändra på.

Kampanjen består av en kampanjsajt och dessutom blir det ett dr-utskick fyllt med spel, pyssel och frågesport.

Bland annat Liseberg, Universeum och Stena Line är samarbetspartners och deltar i kampanjen.

– Göteborg är ett självklart resmål för många semesterfirare och vi vill påminna om att det finns all anledning att stanna ytterligare en dag eller två för att upptäcka allt spännande vi har att erbjuda, säger Niclas Eklund, kampanjansvarig på Göteborg & Co, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Valentin & Byhr

Malin Zetterlund, strategisk projektledare

Sylvide Laag, operativ projektledare

Andreas Kjellgren, creative director

Josefin Nordstierna, art director

Niclas Lydeen, art director

Philip Winberg, digital account director

Sara Stenqvist, web project manager

Jens Andersson, digital designer

Johan Nerman, copywriter

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Göteborg CoValentin Byhr

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.