Vackra miljöer ska sälja Volvos sommardäck

"Det finns inga obekväma vägar". Det är budskapet i Volvos nya sommardäckskampanj.

Det är reklambyrån Stendahls som tagit fram årets sommardäckskampanj för Volvo Personbilar.

Meningen är att kampanjen ska knyta an till den "svenska optimistiska mentaliteten" som handlar om att ge sig ut oavsett väder och väglag.

– Som marknadsledande är kundernas förtroende för varumärket Volvo redan stort. Med detta som grund valde vi i år att höja oss från rationella taktiska argument till en mer emotionell nivå som triggar igång vårkänslorna och suget att åka ut och köra bil, säger creative directorn Ylva Nestmark i ett pressmeddelande.

Kampanjen drar igång i slutet av veckan och kommer bland annat gå i TV4:s olika kanaler. Dessutom ska den gå i print och på webben.

Se reklamfilmen, som producerats av Kokokaka, nedan.

Dante Thomsen

Publicerad 2013-03-20 14.01Uppdaterad 2015-12-06 13.51

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: