Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

(V) delar ut stresshjärtan - "valet inte avgjort än"

I morse körde Vänsterpartiet igång ännu en gerillakampanj i Stockholm. Partiet delar ut 2500 "stresshjärtan" till morgonresenärerna vid Slussen och Centralstation.

Ardalan Samimi


Publicerad: 17 September 2010, 04:05
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:38

Ämnen i artikeln:

Valet 2010Vänsterpartiet

– Det här är ett sätt att skapa uppmärksamhet kring oss, och kring vår profilfråga, vilket är välfärden, säger Jessica W Sandberg, valstrateg för Vänsterpartiet i Stockholm, och fortsätter:

– Men det handlar också om att betona att alla opinionsundersökningarna som visar att det redan är avgjort inte stämmer. Det avgörs först på söndag.

Hon menar att detta samtidigt möjliggör för partiet att närma sig väljarna på ett roligare och mer avslappnat sätt.

– Det ska också visa att politik inte bara handlar om att kasta skit på andra partier. Det finns en anledning till varför vi valt just ett hjärta.

Partiet har tidigare använt sig av gerillamarknadsföring. I augusti placerade de ut 5 000 röda spargrisar runt om i Stockholm.

Ämnen i artikeln:

Valet 2010Vänsterpartiet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.