Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Utomhus när Indiska visar upp designsamarbetet

Publicerad: 29 April 2010, 11:46
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:37

Utomhus blir huvudmedium när Indiska kommunicerar samarbetet med Jade Jagger. Designern själv står modell.


Jade Jagger är mest känd som modeikon och dotter till Rolling Stones-frontmannen Mick Jagger. Men hon är även en etablerad smyckesdesigner.

Den 12 maj släpps hennes kollektion för Indiska och samma vecka går kampanjen upp i Sverige, Norge och Finland.

Utomhus står i fokus men det blir även annonser i magasin och dessutom har en behind-the-scenes-film spelats som nu sprids via bloggar.

– Det känns fantastiskt kul att få göra denna satsning. Jade Jagger är en person som vi tycker representerar Indiskas eget koncept Bohemian Modern samtidigt som hon adderar en spännande ny dimension. Extra kul är såklart att Jade själv är modell i kampanjen, säger Erika Dalle, marknadschef på Indiska, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har fotograferats av Peter Gerhke, stylist är Naomi Itkes och setdesigner är Sahara Widoff. Ad för kampanjen är Anna-Pi Lennstrand och filmen är regisserad av Markus Söderlund.

En kampanjsajt som har tagits fram av Tewonder går upp 30 april.

<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/JKuA0vEd5L0&hl=sv_SE&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/JKuA0vEd5L0&hl=sv_SE&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.