Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Utmanar kunderna i b2b-kampanj

IT-bolaget Cygate utmanar tillsammans med Cisco både kunderna och sig själva i en kampanj framtagen av kommunikationsbyrån Cordovan.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 16 September 2013, 10:35
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:34

Ämnen i artikeln:

Cordovan

I annonserna syns bland annat en bild på en bergsprängare som ser ut att höra hemma i 80-talet, en fax och en mp3-spelare. Budskapet lyder: ”Har ditt datacenter passerat bäst-före-datum?”.

– Med kampanjen vill vi utmana oss själva och våra kunder att möta framtidens teknik. Vi upplever att positionen som marknadsledare inom datacenter är inte tagen av någon aktör i IT-branschen och vi hoppas att vi kan uppfattas som en spännande utmanare inom området, säger Richard Schumacher, marknadsdirektör på Cygate, i ett pressmeddelande.

Målgruppen för kampanjen är huvudsakligen manliga tekniker. Den ska rulla i tidningar som Computer Sweden och Techworld, samt på nätet, från och med slutet av september.

Arbetsgrupp

Cordovan:

Projektledare och Copywriter: Ulf Johansson

Art Director: Mats Lövdahl och Hans Hjelmberg

Digital produktion: Awkward Group

Cygate:

Original och produktion: inhouse

Beställare: Richard Schumacher, marknadsdirektör Cygate

Ämnen i artikeln:

Cordovan

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.