Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

onsdag12.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Usports lanserar språklig identitet

Publicerad: 23 november 2011, 04:07
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:49

Förutom en grafisk identitet lanseras nyöppnade Usports med en språklig identitet.


Sportkedjan Usport har tagit fram en språklig identitet för varumärket. Syftet är att tala till konsumenterna med samma röst på allt från kvitton till provrum och annonser.

– För oss var det precis lika viktigt att ta fram en språklig identitet, som att ta fram en grafisk identitet. Vår röst ger oss en personlighet och våra kunder får lättare en relation till varuhuset, säger Richard Götbring, marknadschef på Usports i ett pressmeddelande.

Sportkedjan Usports öppnade sitt första varuhus i Malmö i slutet av oktober. Nästa varuhus öppnas i Västerås hösten 2012.

– Det känns som att det borde vara en självklarhet att det går att exempelvis skriva butikskommunikation på ett mer tilltalande sätt, men ändå är det relativt få som gör det. Det gäller att orka bry sig om varenda liten text, och se till att ingenting skrivs som ren information. Allt ska bygga vår identitet, fortsätter Richard Götbring.

Den språkliga identiteten är framtagen av copywritern Emma Berg på Miss Word.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.